niedziela, 8 czerwca 2014

Zakupowa niedziela - nowa seria postów

Przeglądając różne blogi związane z rękodziełem natrafiłam na posty, w których autorki opisywały swoje przydasiowe zakupy - w jakim sklepie co kupiły, czy był to dobry zakup, jak sprawdził się sklep/sprzedawca. Pomyślałam, że wprowadzenie takich postów u mnie na blogu to dobry pomysł, by pokazać Wam, moim Czytelniczkom, gdzie się zaopatrzam i z jakich koralików czy półfabrykatów może coś powstać w niedługim czasie. Co o tym myślicie? Chcecie, by takie posty pojawiały się na blogu? Czy niedziela to dobry dzień na takie zestawienia? Czekam na Wasze opinie!

Od jakiegoś czasu każde moje zakupy są niewielkie. Mam bardzo dużo różnych koralików i podstawowych półfabrykatów czy sznurków, dlatego ruszam na zakupy dopiero wtedy, gdy kończą mi się np. ogniwka czy szpilki lub potrzebuję konkretne koraliki do realizacji zamówienia. Mimo iż w Poznaniu mamy aż 3 sklepy dla biżuteryjek, 95% zakupów robię w sieci - ceny (nawet uwzględniając koszty przesyłki) są dużo atrakcyjniejsze. Jest tez kilka razy większy wybór, a wszystko mam pod ręką dzięki kilku kliknięciom myszką.


(Zdjęcie przedstawia koraliki i zawieszki fotografowane tak bez okazji i różnym sprzętem :))

Największy polski serwis aukcyjny na początku mojej przygody z rękodziełem był jedynym miejscem, w którym kupowałam koraliki i półfabrykaty. Było to ok. 2005 roku, nie znałam żadnych sklepów z koralikami, sznurkami i zawieszkami, a tam wybór był coraz większy i coraz ciekawszy - wyraźnie zwiększał się popyt na elementy do własnej twórczości wszelakiej. Kamieniem milowym dla twórców manufaktury było utworzenie osobnej kategorii "Rękodzieło" - nareszcie zyskaliśmy swój kąt, w którym można znaleźć dosłownie wszystko (z małymi wyjątkami ;)). Co prawda w międzyczasie powstało mnóstwo sklepów specjalizujących się w różnych przydasiach - niezależnie, czy chodzi o koraliki i półfabrykaty do biżuterii, drewienka i farby do decou lub papierki do scrapu - dla mnie aukcje nadal są bardzo ważnym "dostawcą". Pierwsze kroki w poszukiwaniu odpowiednich koralików czy konkretnej ozdoby nadal kieruję właśnie tam ze względu na ogromny wybór i konkurencyjne ceny artykułów. Sprzedających wypróbowałam wielu, nie tylko przy okazji rękodzielniczych zakupów i, odpukać!, nigdy nie miałam większych problemów.

Dość wcześnie odkryłam jednego z moich ulubionych sprzedających - sklep CostumeJewellery (prowadzą również sklep przez stronę www), gdzie zawsze mają mnóstwo tanich półfabrykatów, ogrom koralików wszelkiej maści i pomocną obsługę. Ich wielką zaletą jest też umiejscowienie siedziby - w Kaliszu, skąd można odebrać swoje zakupy osobiście (czasami wykorzystuję do tego celu pracującą w tym mieście moją Siostrę :))
Bardzo lubię też sklep Biżuteria i Akcesoria - ze względu na ogromny wybór koralików i półfabrykatów, atrakcyjne ceny i szybkie dostarczenie towaru.
Dzięki aukcjom odkryłam też sklep Kadoro (i stronę sklepu kadoro.pl), gdzie również mają bardzo duży wybór, co lubię (choć czasem jest przytłaczające), fajne ceny, artykuły, które nie zawsze można znaleźć gdzie indziej, w każdym newsletterze znajduje się mały rabat, bardzo szybko odpowiadają na maile z pytaniami (do tego są bardzo pomocni!) i są w każdym calu profesjonalni w tym, co robią.
Całkiem sporo zakupów zrobiłam na aukcjach PassionRoom (na ich stronę www jakoś nigdy nie trafiłam ;)), swego czasu Kamykowania była moim głównym dostawcą zawieszek (szczególnie tych w kolorze starego złota), a gdy te wszystkie miejsca zawiodły, ale wyniki wyszukiwania jednak coś wskazały, skorzystałam z kilkunastu innych sklepów wystawiających swoje aukcje.

Jednak nie samymi aukcjami człowiek żyje!
Lubię robić zakupy na stronie dość nowego sklepu Manzuko - mają coraz większy wybór ciekawych koralików i elementów ozdobnych - na ich profilu na FB co jakiś czas pojawiają się kuszące zdjęcia nowości. Czasem aż trudno się powstrzymać przed natychmiastowym wykupieniem zapasów! Do tego całkiem często organizują świetne konkursy, wyzwania i zabawy dla rękodzielników (i fanów rękodzieła) - w jednym z ostatnich, dzięki tym bransoletkom, wygrałam bon na zakupy! Już dawno go zrealizowałam, zdążyłam też zrobić jeszcze jedne zakupy - postaram się niedługo wrzucić fotki :) Równolegle ze sklepem prowadzony jest bardzo inspirujący blog Manzuko, gdzie możecie znaleźć kolorystyczne zestawienia produktów ze sklepu, przepisy na słodkie pyszności, tutoriale... Po prostu warto tam zajrzeć! :)
Drugim sklepem, który bardzo lubię jest Beads - zaglądam tam głównie po elementy metalowe - zawieszki i ozdoby, ale mają też całkiem sporo ciekawych, kolorowych koralików. Znajdziecie tam też masy Premo do modelinowania, filc i bardzo dużo innych akcesoriów. Cenowo jest bardzo fajnie, wybór jest naprawdę duży i zawsze znajdę coś ciekawego. Zresztą - tutaj opisywałam, jak razem z Veroniką wsiąknęłyśmy kiedyś na stronie tego sklepu - czego efektem były aż 4 bransoletki, w których wykorzystane zostały elementy stamtąd. Właśnie czekam na małe zamówienie od nich, na pewno je Wam pokażę! :) Na blogu be positive związanym ze sklepem co jakiś czas pojawiają się inspiracje i tutoriale - zajrzyjcie, na pewno znajdziecie coś ciekawego! :)
Kolejnym sklepem, o którym nie mogę zapomnieć, jest sklep Natalia - posiadający w swojej ofercie głównie korale i biżuterię drewnianą. Być może ktoś pamięta moje zachwyty tym sklepem oraz ich koralami - pojawiły się one po raz pierwszy tutaj i tutaj. Tak, korale z tej firmy uwielbiam - za ich piękne, niespotykanie intensywne barwy, świetny lakier na nich, wspaniałą jakość, mnogość wielkości i kształtów (widzieliście gdzie indziej korale w kształcie jaja lub drewniane koraliki modułowe?) oraz wspaniałą współpracę z klientem. Niewiele ponad rok temu potrzebowałam na ostatni moment naszyjnik i pasującą bransoletkę z korali. Wiedziałam, że jest za mało czasu na zamówienie koralików oraz sznurka i samodzielne plecenie. Napisałam więc w tej sprawie do sklepu. Opisałam dokładnie, jaki kształt mnie interesuje (mają kilka różnych w ofercie) oraz jakie chciałabym kolory (są dostępne różne wersje, ja jednak chciałam jeszcze inną :)) i poprosiłam o szybką realizację. Udało się! Komplet wyszedł piękny i dotarł na 2 dni przed weselem, na które jechałam do Żnina. Zdjęć z tego wydarzenia jeszcze nie mam, ale cały czas jest plan pokazania Wam tej biżuterii (razem z prostymi kolczykami, które zrobiłam sobie do zestawu). :) Czy muszę zachęcać Was do tego sklepu bardziej?

To oczywiście nie wszystkie miejsca, w których kupuję - jednak, jak wspomniałam już wcześniej, wszystko zależy od tego, gdzie znajdę to, czego szukam i potrzebuję. Ten wstępny post zakupowy wyszedł już i tak strasznie długi, dlatego jeśli dokonam zakupów w innym miejscu, niż te opisane powyżej, dowiecie się tego w poście pokazującym konkretne zakupy. Mam nadzieję, że wpisy te przypadną Wam choć trochę do gustu i będą przydatne do planowania Waszych zakupów - dzielcie się wszystkimi swoimi doświadczeniami!
Na dobry początek jeszcze dziś post o małych zakupach. :)

4 komentarze:

  1. Dziękuję ten post . Super :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że ten pomysł okazał się być udanym :)

      Usuń
  2. Świetnie, że zebrałaś te informacje w jednym miejscu - dzięki za porady

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi to czytać! Długo zastanawiałam się, czy ten post i kolejne zakupowe niedziele mają sens :)

      Usuń